ثبت پهپادها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شروع شد

1013 بازدید
محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری

سرانجام سازمان هواپیمایی کشوری که در این سالها به عنوان سازمان سامانده حوزه پهپادهای غیرنظامی معرفی گردیده است با انتشار یک محتوای متنی در سایت این سازمان به نقل از سخنگوی این سازمان، خبر از آغاز رسمی فرآیند ثبت پهپاد به صورت اینترنتی از طریق سامانه uas.cao.ir و صدور پلاک و سند مالکیت برای دارندگان و صاحبان پهپاد غیر نظامی را داد.

محمدحسن ذیبخش اظهار داشت: تمامی کاربران پهپادهای غیرنظامی، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از امروز (2 تیرماه 1400) به مدت شش ماه فرصت دارند نسبت به دریافت پلاک از سامانه پرنده های هدایت پذیر از راه دور سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تنها مرجع رسمی ثبت پهپادها به شمار می رود، افزود: پهپادهایی که در سامانه مذکور ثبت نشوند، قاچاق محسوب می شود.

ذیبخش با تاکید بر اینکه پهپادهایی که در گذشته توسط سایر مراجع ثبت شده اند، فاقد اعتبار است، تصریح کرد: ثبت پهپاد توسط بهره برداران حقیقی رایگان بوده و پرداخت هزینه از سوی بهره برداران حقوقی طبق تعرفه انجام خواهد شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=566
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد ثبت پهپادها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شروع شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.