فرآیند خرید و فروش کوادکوپتر و پهپادهای سمپاش، کشاورزی و صنعتی

7769 بازدید

خریداران پهپادهای سمپاش و صنعتی از شرکت نگاه آسمان، طبق فرآیند زیر پهپاد خود را تحویل خواهند گرفت. هدف از انتشار این دستورالعمل، آشنایی خریداران عزیز پهپادهای سمپاش و صنعتی از حقوق شان در هنگام خرید می باشد. از سوی دیگر این مقاله سعی دارد علاوه بر آشنایی خریداران با فرآیند عرضه پهپادهای سمپاش و صنعتی از سوی نگاه آسمان، به دستورالعمل خرید یک پهپاد سمپاش و صنعتی به صورت کاملا قانونی بپردازد.

به سوالات زیر در این مقاله پاسخ داده شده است.
1. برای خرید و استفاده از یک پهپاد سمپاش و صنعتی به صورت کاملا قانونی چه مراحلی را باید انجام دهم؟
2. در هنگام خرید یک پهپاد سمپاش و صنعتی چه مدارکی را از فروشنده بگیرم؟
3. پرونده گمرکی پهپادهای سمپاش و صنعتی شامل چه مدارکی است؟
4. دریافت سند و مالکیت پهپاد سمپاش و صنعتی بر عهده خریدار پهپاد است یا فروشنده آن؟
5. آیا شرکت در دوره مهارت خلبانی برای پهپادهای سمپاش و صنعتی الزام آور است؟


1. پرونده گمرکی پهپاد

کلیه پهپادهای سمپاش و صنعتی عرضه شده از سوی شرکت نگاه آسمان از درگاه گمرکی به صورت قانونی با اظهار کالا با عنوان پهپاد و مدل آن انجام شده است و خریداران محترم در زمان تحویل کالا باید رونوشت مدارک زیر را دال بر واردات قانونی از طریق گمرک از شرکت تحویل بگیرند.

قبض انبار
بارنامه
اظهارنامه پهپاد یا برگه پته گمرگی حاوی شماره کوتاژ یا سریال پته
اسناد واریز حقوق گمرکی

نمونه بارنامه ترخیص قانونی پهپاد
نمونه فاکتور معتبر و استاندارد
نمونه قبض انبار پهپاد
نمونه بارنامه به شکل دیگر
نمونه سند پته و شماره کوتاژ گمرکی
نمونه اظهارنامه پهپاد

در صورتی که پهپاد سمپاش و صنعتی به صورت قانونی از درگاه گمرکی وارد کشور شده باشد باید دارای مدارک فوق باشد و فروشنده می تواند رونوشتی از این مدارک را به خریدار پهپاد تحویل دهد.

شرکت نگاه آسمان کلیه مدارک گمرکی فوق را به صورت رنگی و لمینیت شده تحت قالب پرونده اسناد گمرکی پهپاد سمپاش و صنعتی به خریدار تحویل خواهد داد تا همیشه همراه او باشد تا در زمان نیاز سریعا قابل ارائه باشد.

مهم: زمانی که پهپادهای سمپاش و صنعتی از درگاه قانونی و گمرکی ترخیص و وارد کشور می شوند علاوه بر مدارک گمرکی دارای مجوزات داخلی سازمان های نظارتی و امنیتی نیز هستند.


2. فاکتور فروش پهپاد

زمانی که یک پهپاد سمپاش و صنعتی به صورت رسمی و قانونی از درگاه گمرکی وارد کشور می شود، فروشنده هیچ گونه معذوریتی در صدور فاکتور فروش معتبر ندارد.

یک فاکتور معتبر و استاندارد در حوزه پهپادهای سمپاش و صنعتی باید دارای مشخصات زیر باشد.
فاکتور باید دارای سربرگ باشد و لوگوی شرکت فروشنده در آن مشخص باشد
فاکتور باید دارای تاریخ و شماره باشد.
فاکتور باید شامل اطلاعات کامل خریدار و فروشنده باشد (نام، آدرس و شماره تلفن)
در فاکتور باید نام کامل پهپاد درج شود
در فاکتور باید شماره سریال پهپاد درج شود
در فاکتور باید قیمت پهپاد درج شود
فاکتور باید دارای امضاء و مهر زنده باشد.

فاکتورهای شرکت نگاه آسمان در فروش پهپاد سمپاش و صنعتی چگونه است؟

فاکتورهای صادر شده از سوی شرکت نگاه آسمان در فروش پهپادهای سمپاش و صنعتی علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد دارای یک ویژگی است. ما در انتهای فاکتور صادر شده، فرآیند کامل واردات پهپاد سمپاش و صنعتی را توضیح می دهیم و در نهایت اسناد گمرکی را ضمیمه فاکتور می کنیم. برای مثال در توضیحات فاکتور می نویسیم که این پهپاد طبق قبض انبار به شماره ….. و بارنامه ….. وارد حوزه گمرکی ….. شده و با مجوز ….. با شماره اظهارنامه ….. در تاریخ ….. ترخیص گردیده است. هر یک از موارد درج شده در توضیحات فاکتور یک ضمیمه دارد و شخص بررسی کننده این سند بسیار شفاف می تواند موارد را بررسی کند.

چرا این کار را می کنیم؟

تجربه نشان داده با توجه به حوزه حساس پهپادهای غیر نظامی در بخش پهپادهای سمپاش و صنعتی، اگر به هر دلیل یک ضابط قضایی اقدام به ضبط پهپاد کند، در صورتی که پرونده گمرکی شامل (قبض انبار، بارنامه، اظهارنامه و اسناد واریزی گمرکی) و همچنین فاکتور استاندارد و معتبر همراه دارنده و صاحب پهپاد باشد، ضابط قضایی امکان دارد بدون ضبط وسیله با بررسی مدارک فیزیکی، اقدام به تحویل دوباره پهپاد به صاحب و دارنده آن نماید. (البته به شرطی که پهپاد مورد نظر با ظن قاچاق ضبط شده باشد)

نمونه فاکتور معتبر و استاندارد پهپاد

3. پلاک و سند مالکیت پهپاد

ساماندهی حوزه پهپادهای غیر نظامی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و بخش فوق سبک این سازمان انجام میگیرد. خریداران پهپاد موظف اند در اولین فرصت بعد از انعقاد قرارداد و خرید پهپاد به وب سایت UAS.CAO.IR مراجعه نمایند. در این سایت دارنده و صاحب پهپاد باید مدارک هویتی خود را بارگذاری کرده و در نهایت اطلاعات پهپاد خود را نیز درج نماید.

نگاه آسمان سند و پلاک پهپاد را برای شما خواهد گرفت.
در شرکت نگاه آسمان در زمان مراجعه فرد جهت خرید پهپاد سمپاش و صنعتی، کارشناس بخش فروش شرکت به وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کرده و اطلاعات خریدار را درج می نماید. معمولا یک روز بعد از ثبت این اطلاعات در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، تاییدیه مالک پهپاد به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود. نگاه آسمان در زمان تحویل پهپادهای سمپاش و صنعتی نیز اطلاعات مربوط به پهپاد را در سامانه ثبت میکند. طبق تجربه 24 ساعت بعد نیز شماره پلاک پهپاد صادر و از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. صاحب و دارنده پهپاد در مدت حدود 15 تا حداکثر 30 روز به صورت فیزیکی هولوگرام پلاک پهپاد و سند مالکیت آن را در آدرس ثبت کرده در سامانه دریافت خواهد کرد. هولوگرام همان برچسبی است که پلاک 10 رقمی پهپاد بر روی آن درج شده که باید بر روی پهپاد نصب شود و سند مالکیت نیز شناسنامه دستگاه است. کلیه فرآیند توضیح داده شده برای پهپادهای سمپاش و صنعتی از سوی نگاه آسمان انجام می گردد.

چرا نگاه آسمان فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری را برای صدور سند و پلاک پهپاد انجام میدهد و چرا این فرآیند را به خریدار نمی سپارد؟

سند و پلاک یک پهپاد در حال حاضر امری بسیار حیاتی ست. تجربه نشان داده که مشتریان و خریداران محترم به دلیل برخی پیچیدگی های سامانه و عدم اطلاع در خصوص مشخصات فنی پهپاد از عهده این کار بر نمی آیند. در نتیجه این فرایند با تاخیر روبرو خواهد شد. نگاه آسمان به دلیل آشنایی کامل و تسلط به مراحل مختلف ثبت نام، این کار را با صرف تنها 15 دقیقه زمان انجام می دهد.


4. آموزش و گواهینامه

طبق آخرین دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، هر صاحب و دارنده پهپاد، علاوه بر اقدام به گرفتن پلاک و سند مالکیت پهپاد، باید در دوره مهارت خلبانی پهپاد که 28 ساعت بوده شرکت نماید. این دوره تنها در مراکز آموزشی مجاز این سازمان برگزار می شود و به شخص گواهینامه و کارت پرواز صادر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری داده خواهد شد.

ما در نگاه آسمان، الزام به شرکت در دوره مهارت خلبانی پهپاد را به روشنی به خریدار می گوییم و مرکز مجاز آموزشی را به او جهت شرکت در این دوره معرفی می کنیم. در نگاه آسمان آموزش تخصصی و کاربردی پهپاد برای خریدار رایگان است. برای مثال اگر فرد یک پهپاد سمپاش خریداری کرده باشد، شرکت در آموزش کامل سه روزه پهپادهای سمپاش رایگان است. یا اگر فرد پهپاد صنعتی نقشه برداری برای مثال ماتریس 300 RTK با دوربین P1 خریداری کرده باشد آموزش تخصصی سه روزه نقشه برداری با ماتریس و خلبانی آن رایگان است. این آموزش ها مجزا از دوره مهارت خلبانی پهپاد است. دوره مهارت خلبانی پهپاد دارای سرفصل های الزام آور سازمان هواپیمای کشوری با مدت زمان 28 ساعت است که طبق قوانین مخصوص این سازمان در مرکز مجاز آموزشی برگزار می شود.


5. مجوز موقت پرواز و هماهنگی های محلی

در آموزش های نگاه آسمان، سرفصلی با عنوان مقررات پروازی وجود دارد که شخص به صورت کامل روش شناسایی مناطق ممنوعه و تقسیم بندی های آن را آموزش می بیند و با هماهنگی های محلی و دریافت مجوزهای پرواز به صورت کامل آشنا خواهد شد. خریدار پهپاد که پهپاد خود را به صورت قانونی از درگاه گمرکی خریداری کرده، مدارک گمرکی آن را دارد و همچنین سند مالکیت و پلاک آن را نیز از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده است و در نهایت آموزش های لازم تخصصی در کاربری خود را دریافت کرده و از سوی دیگر گواهینامه مهارت خلبانی پهپاد را نیز اخذ کرده است. علاوه بر موارد بالا که نگاه آسمان آن را انجام داده، خریدار باید هماهنگی های محلی خود را نیز جهت پرواز انجام دهد.

صاحب و دارنده پهپاد در تهران با قرارگاه ثارالله (ع) و در شهرستانها با شورای تامین استانداری ها و فرمانداری ها هماهنگی های محلی را جهت پرواز انجام خواهد داد و مجوز موقت پرواز را خواهد گرفت. پیش نیاز دریافت مجوز موقت، داشتن مدارکی از جمله سند و پلاک، گواهینامه آموزشی و … است. در این قسمت داشتن مدارک گمرکی و مجوزهای مربوط به واردات پهپاد به صورت قانونی، می تواند تسهیل کننده در فرآیند صدور مجوز پرواز باشد.

پیشنهاد می شود به صورت محلی به دیگر ارگانهای نظارتی و امنیتی نیز خرید پهپاد خود را اطلاع رسانی نمایید و طی یک نامه یا درخواست با ضمیمه کردن کلیه مدارک پهپاد خود که در بالا به آن اشاره شده، کاربرد و فرآیند خرید پهپاد را اطلاع رسانی نمایید.

خلاصه:
قانونی ترین روش خرید پهپادهای سمپاش و صنعتی
1. واردات قانونی با دریافت پرونده گمرکی (قبض انبار، بارنامه، اظهارنامه گمرکی، اسناد واریز وجوه گمرکی)
2. دریافت فاکتور خرید پهپاد (فاکتور معتبر و استاندارد طبق همان مواردی که در بخش مربوطه اشاره شد)
3. دریافت سند و پلاک پهپاد از سازمان هواپیمایی کشوری
4. شرکت در آموزش های تخصصی و آشنایی کامل با پهپاد
5. شرکت در دوره مهارت و خلبانی پهپاد دوره سازمان هواپیمایی کشوری که دارای گواهینامه این سازمان است و برای هر فردی که پهپاد دارد دریافت گواهینامه این دوره الزام آور است.
موارد 1 تا 5 در شرکت نگاه آسمان برای خریدار انجام می گردد.
6. دریافت مجوز موقت پرواز و هماهنگی های محلی

نکته مهم:

این مقاله مربوط به پهپادهای سمپاش، کشاورزی و صنعتی وارداتی می باشد. برای مثال پهپادهای سمپاش و کشاورزی Dji یا پهپادهای صنعتی ماتریس 300، ماتریس 600، مویک 2 اینترپرایز ادونسد با دوربین حرارتی و دیگر محصولات پهپادی سایز بزرگ صنعتی و کشاورزی مشابه از برندهای دیگر

پهپاد سمپاش آسمان

پهپاد سمپاش آسمان دارای ایرفریم جدید با قابلیت نصب باتری و مخزن از قسمت فوقانی به صورت کشویی است. این پهپاد دارای سنسورهای موانع سنج، سنسور تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل هوشمند با نرم افزار فارسی، ۴ عدد باتری هوشمند، شارژر ۳۰۰۰ وات است که در ۳ ظرفیت ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ لیتری از سوی شرکت فناور بال گستر نگاه آسمان تولید می شود.

خرید و قیمت پهپاد سمپاش آسمان
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=708
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

4 نظر در مورد فرآیند خرید و فروش کوادکوپتر و پهپادهای سمپاش، کشاورزی و صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *