راهنمای ثبت پهپاد و دریافت پلاک از سازمان هواپیمایی کشوری

7956 بازدید

از تیرماه 1400، ثبت پهپاد در سامانه پهپادی سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی اینترنتی uas.cao.ir الزامی شده و کاربران پهپاد باید وارد این سامانه شوند، مدارک خود را بارگذاری کرده و در نهایت مدارک و مشخصات پهپاد خود را نیز در این سامانه ثبت نمایند.

ورود از قسمت: ورود به سیستم / ورود با درگاه ملی دولت هوشمند

uas.cao.ir
سامانه پهپاد سازمان هواپیمایی کشوری

بعد از بررسی مدارک و مشخصات دارنده و صاحب پهپاد توسط کارشناس سامانه و سازمان هواپیمایی کشوری، پیامکی مبنی بر تایید مدارک برای متقاضی ارسال می گردد. در این مرحله اگر مدارک یا مشخصات ناقص باشد نیز پیامکی دال بر ناقص بودن آن ارسال می گردد. همین رویه برای پهپادی که قصد ثبت آن را دارید نیز برقرار است. در نهایت در صورت تایید همه موارد، پیامکی با مضمون صدور پلاک 10 رقمی پهپاد برای متقاضی ارسال می گردد و به فاصله دو هفته تا 2 دو ماه نیز پلاک و سند مالکیت فیزیکی به آدرس متقاضی پست می گردد.

متقاضی پهپاد باید پلاک را که به صورت برچسب و هولوگرام است بر روی بدنه پهپاد خود بچسباند و سند مالکیت را در نزد خود نگه دارد.


مرحله اول: اسکن کارت ملی و مدارک هویتی خود را برای ثبت پهپاد آماده کنید.

مدارک هویتی و شناسایی برای دریافت پلاک و ثبت پهپاد در سازمانه سازمان هواپیمایی کشوری

عکس پرسنلی، کارت ملی، صفحه اول شناسنامه، صفحه ازدواج شناسنامه و صفحه توضیحات شناسنامه را مطابق دستورالعمل فوق اسکن کرده و در نهایت کادربندی آن را نیز اصلاح کنید. کلیه مدارک باید زیر 500 کیلوبایت باشد.


مرحله دوم: از پهپاد و شماره سریال های آن عکس بگیرید.

مدارک و مشخصات پهپادی که قصد دریافت پلاک و ثبت آن را دارید

پهپاد خود را بر روی زمین و یا میز گذاشته، تمام اقلام اصلی آن را مرتب بچینید و یک عکس از نمای روبرو طبق دستورالعمل بالا از آن تهیه کنید. در این مرحله به شماره سریال های ایرکرفت (بدنه) و ریموت کنترل نیاز دارید. معمولا چون شماره سریال های به صورت برچسب بر روی بدنه یا ریموت نصب شده اند باید از این قیمت عکس واضحی بگیرید. می توانیم از قابلیت زوم دوربین و گوشی همراه خود نیز استفاده کنید به شرطی که کیفیت آن قدر پایین نیاید که نشود شماره سریال را خواند.


مرحله سوم: بارگذاری اسناد خرید پهپاد، معرفی نامه یا فاکتور

شما باید سندی دال بر خرید این پهپاد داشته باشید. این سند می تواند فاکتور فروش، معرفی نامه یا هر سندی دال بر خرید شما باشد.

مدارکی که برای ثبت پهپاد و اخذ پلاک پهپاد نیاز دارید:
عکس پرسنلی
کارت ملی
صفحه اول شناسنامه
صفحه ازدواج شناسنامه
صفحه توضیحات شناسنامه
تصویر از پهپاد
تصویر از شماره سریال ایرکرفت (بدنه)
تصویر از شماره سریال ریموت کنترل
اسناد خرید (فاکتور) پهپاد

آیا نگاه آسمان می تواند برای پهپاد من پلاک بگیرد؟

شما می توانید از خدمات ثبت پهپاد و دریافت سند و پلاک نگاه آسمان استفاده کنید. دیگر نیازی نیست خود را درگیر مراحل ثبت پلاک کنید کافیست این لینک را باز کنید و بعد از تکمیل آن با شماره 09334600600 اطلاع دهید. ما در اسرع وقت کار پلاک پهپاد شما را انجام می دهیم.

دوره مهارت خلبانی پهپاد و گرفتن گواهینامه الزام آور خلبانی

علاوه بر اینکه باید برای پهپاد و کوادکوپتر خود پلاک بگیرید، شخصی که قصد دارد این پهپاد یا کوادکوپتر را به پرواز در آورد باید گواهینامه خلبانی پهپاد داشته باشد. گواهینامه خلبانی پهپاد را شرکت نگاه آسمان مرکز آموزش مجاز سازمان هواپیمایی کشوری ارائه می دهد. ثبت نام در دوره مهارت خلبانی پهپاد

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=70
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

4 نظر در مورد راهنمای ثبت پهپاد و دریافت پلاک از سازمان هواپیمایی کشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و درود
    تشکر از توضیحات کاملتون
    در سایت ثبت پلاک الان نوشته
    مهلت ثبت پهپاد به پایان رسیده است
    میشه در این مورد راهنمایی بفرمایید

    24