نقشه برداری هوایی با Dji Zenmuse P1 مخصوص Matrice 300 RTK

3004 بازدید

Zenmuse P1 یا زنمیوس پی 1 از خانواده سیستم های دوربین و گیمبال Zenmuse است که سالهاست از سوی دی جی آی در مدل ها و کاربردهای مختلف در حال تولید است. Zenmuse P1 یک دوربین فول فریم قدرتمند و انعطاف پذیر برای نقشه برداری هوایی و فتوگرامتری است که قابل نصب بر روی کوادکوپتر Dji Matrice 300 RTK است.


Zenmuse P1 معیار جدید در نقشه برداری هوایی با پهپاد

دوربین Zenmuse P1 دارای یک سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی با لنزهای قابل تعویض با فوکوس ثابت است که بر روی یک گیمبال یا استابلایزر ۳ محوره سوار شده است. این دوربین برای پروازها و ماموریت ها با هدف نقشه برداری هوایی و فتوگرامتری طراحی شده است. دوربین پی ۱ کارایی و دقت در ارائه خدمات نقشه برداری با پهپاد و فتوگرامتری پهپاد مبنا را به یک سطح کاملاً جدیدی می رساند.

مشخصات فنی دوربین Zenmuse P1

مهمترین مشخصات و ویژگی دوربین Zenmuse P1 ماتریس 300 RTK

  1. دست یابی به دقت بدون GCP نقاط کنترل زمینی (۳ سانتی متر به صورت افقی / ۵ سانتی متر به صورت عمودی)
  2. راندمان و بازده بالا (پوشش ۳ کیلومتر مربع ۳۰۰ هکتار در هر پرواز)
  3. سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی در نتیجه پرواز در ارتفاعات بالاتر و افزایش سرعت انجام پروژه
  4. استابلایزر سه محوره دقیق و ضبط هوشمند تصاویر دقیق و مسطح
  5. شاتر مکانیکی و سرعت شاتر ۱/۲۰۰۰ ثانیه
  6. همگام سازی به کمک TimeSync 2.0 در حد میکرو ثانیه
دوربین 45 مگاپیکسلی پهپاد برای نقشه برداری هوایی

زنمیوس پی 1 ابزار حرفه ای با کارایی فوق العاده برای نقشه برداری هوایی

Zenmuse P1 شامل یک سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی و Low Noise با حساسیت بالا است که می تواند با هر پرواز هر ۰٫۷ ثانیه عکس بگیرد و ۳ کیلومتر مربع در حدود ۳۰۰ هکتار را پوشش دهد.

نقشه برداری بدون نقاط کنترل زمینی به وسیله پهپاد

دقت قابل توجه Zenmuse p1 در نقشه برداری هوایی با پهپاد

دوربین Zenmuse P1 مجهز به یک شاتر مکانیکی و سیستم کاملاً جدید TimeSync 2.0 است که هماهنگی میان ماژول ها را در حد میکروثانیه تنظیم می کند، در نتیجه این امکان فراهم می شود تا داده های دقیق سانتی متر همراه با موقعیت واقعی و دقیق با فناوری تصحیح خطا ضبط شود.

دوربین فتوگرامتری پهپاد با لنزهای 24 و 35 و 50 میلیمتری

تطبیق پذیری قوی و دقت بالا در دوربین فتوگرامتری هوایی زنمیوس P1

به لطف وجود یک گیمبال یا استابلایزر ۳ محوره یکپارچه و قابلیت نصب لنزهای ۲۴ و ۳۵ و ۵۰ میلی متر و ویژگی منحصر بفرد Smart Oblique Capture شما می توانید انواع مدل های دقیق ۲D دو بعدی، ۳D سه بعدی و جزئی را ایجاد کنید.

دوربین Zenmuse P1 برای نقشه برداری هوایی ماتریس 300

دوربین Zenmuse P1  یک دوربین فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی است. اندازه هر پیکسل ۴٫۴μm است و دارای قابلیت تصویربرداری با نویز پایین و حساسیت بالا برای افزایش بازده در عملیات روزانه است. با این دوربین می توانید هر ۰٫۷ ثانیه عکس بگیرید. در این دوربین از تکنولوژی TimeSync 2.0 برای هماهنگی و تراز کردن بین دوربین، سیستم کنترل پرواز، ماژول RTK و استابلایزر دوربین در سطح میکرو ثانیه استفاده شده است.

سه نوع لنز برای دوربین فتوگرامتری پهپاد

دوربین زنمیوس پی یک از سه نوع لنز ۲۴ و ۳۵ و ۵۰ میلیمتری با مانتینگ Dji DL با تکنولوژی فوکوس ثابت پشتیبانی می کند. شاتر مکانیکی و قابلیت تنظیم سرعت شاتر دوربین تا ۱/۲۰۰۰ ثانیه از جمله ویژگی های این دوربین است.

پهپاد ماتریس 300 نقشه برداری هوایی

ضبط هوشمند تصاویر زاویه دار در دوربین Zenmuse P1

به کمک این قابلیت شما می توانید ۷٫۵ کیلومتر مربع چیزی حدود ۷۵۰ هکتار را در یک روز کاری به کمک دوربین زنمیوز P1 پوشش دهید. با استفاده از قابلیت Smart Oblique Capture در برخی لحظات برای ضبط تصاویر و عکس های زاویه دار، گیمبال یا استابلایزر دوربین به طور خودکار می چرخد. در این دوربین به صورت هوشمند فقط عکسهای ضروری برای بازسازی لبه و کناره های منطقه پرواز گرفته می شوند و همین امر باعث افزایش سرعت و کارایی مراحل پس پردازش از ۲۰ تا ۵۰ درصد خواهد شد.


مدیریت هوشمند، سریع و ساده داده های اخذ شده از دوربین P1

نتایج و داده های اخذ شده از مسیرها و ماموریت های پروازی شما به صورت خودکار با نام مسیر یا ماموریت و زمان انجام آن پرواز مرتبط می شود. همچنین در یک مکان ذخیرسازی متمرکز و منظم، عکس های گرفته شده، داده های مربوط به GNSS و فایل های TimeStamps.MRK به صورت یکپارچه لیست خواهد شد. همچنین در این سیستم منطبق سازی اطلاعات حاوی metadate عکس ها همراه با پارامترهای اصلی دوربین و وضعیت RTK صورت می گیرد.

ریموت کنترل ماتریس 300 RTK

در ریموت کنترل هوشمند کوادکوپتر ماتریس ۳۰۰ RTK می توانید در هر لحظه، داده های موقعیت، تعداد تصاویر به دست آمده، مسیر و رن های پروازی و همچنین وضعیت RTK و دقت موقعیت را مشاهده کنید و بلافاصله کیفیت و صحت داده ها را پس از پرواز تأیید کنید.


پرواز با هدف تهیه ارتوموزاییک یا ارتوفتو با دوربین P1

با استفاده از دوربین Zenmuse P1 ارتوموزاییک یا ارتوفوتو دوبعدی ۲D بدون نقطه کنترل زمینی GCP ایجاد کنید، این مدل برای برای انجام عملیات در سطح متوسط تا بزرگ مناسب خواهد بود.

انجام ماموریت های دقیق مدل سازی با دوربین p1

برای بازسازی و مرمت دقیق، بررسی های زمین شناسی، حفاظت از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی، حوزه علوم مهندسی و موارد دیگر، داده های تصویری با وضوح بسیار بالا از سطح عمودی یا مورب از فواصل مختلف و ارتفاع ایمن که بافت ها، ساختارها و ویژگی های خوب را به تصویر بکشد و بازسازی کند، نیاز است. با دوربین زنمیوز P1 می توان انواع ماموریت های پروازی با هدف مدل سازی دقیق را انجام داد.

تهیه مدل توپوگرافی سه بعدی با دوربین p1

بسیار راحت و سریع با اخذ تصاویر مورب از زاویای مختلف مطابق با الزامات مدل سازی سه بعدی در صنایع مختلف همانند مدل سازی برای برنامه ریزی های شهری و بررسی دقیق کاداستر در سطح سانتی متر انجام دهید.

انجام ماوریت های دقیق نقشه برداری بسیار سریع با دوربین Zenmuse P1

با استفاده از نرم افزار Dji Terra بسیار سریع و در لحظه، موقعیت و اطلاعات جغرافیایی مناطق وسیع را می توانید جمع آوری کنید تا تیم های زمینی بتوانند به سرعت در اتاق های کنترل با مشاهده این اطلاعات تصمیمات دقیق تری را اتخاذ نمایند.

کاربرد دوربین p1 در نقشه برداری هوایی با پهپاد

فضاها و سناریوهای کاربردی دوربین Zenmuse P1

  1. انجام نقشه برداری توپوگرافی بدون نقاط کنترل زمینی GCP با مقیاس یک ۵۰۰ ام
  2. انجام نقشه برداری کاداستر به دقت سانتی متر
  3. استفاده در حوزه معماری، مهندسی و ساخت و سایز به اختصار AEC و نقشه برداری برای تهیه مدل دو و سه بعدی
  4. مدیریت منابع طبیعی (اندازه گیری، دسته بندی، تعیین مالکیت حوزه های آبی و جنگل ها)
  5. انجام تحقیقات زمین شناسی به دقت و به سرعت
  6. مدل سازی در فجایع و بلایای طبیعی همچون زلزله و … برای مشاهده سریع منطقه، تخمین خسارات و تصمیم گیری برای امداد و نجات

در این محتوا سعی کردیم به دقت ترجمه و برگردان به فارسی را انجام دهیم. شما می توانید از روی محتوا و مرجع اصلی انگلیسی موارد را مطابقت دهید.


عرضه این محصول توسط شرکت نگاه آسمان همانند پهپادهای ماتریس ۳۰۰ RTK که توسط این مجموعه برای اولین بار در ایران انجام شد نیز آغاز شده است. در این خصوص می توانید با ما ارتباط برقرار نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=1272
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نقشه برداری هوایی با Dji Zenmuse P1 مخصوص Matrice 300 RTK

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.