دوره نقشه برداری هوایی با پهپاد Dji برگزار شد

1585 بازدید

اولین دوره آبان ماه ۹۹ با موضوع پهپاد و کاربرد آن در نقشه برداری هوایی در تهران به میزبانی شرکت فناور بال گستر نگاه آسمان برگزار گردید. در این دوره آموزشی که با عنوان نقشه برداری هوایی با پهپاد (فتوگرامتری پهپاد مبنا) برگزاری گردید ۱۰ کارآموز علاقه مند به این حوزه آموزش های لازم در خصوص کاربرد نقشه برداری پهپادها را از نزدیک و به صورت حضوری طی سه روز آموزش دیدند.

مدرسین دوره نقشه برداری هوایی با پهپاد

مدرسین این دوره مهندس چیتگرها (مدیرعامل شرکت نگاه آسمان و فعال با سابقه پهپادهای غیر نظامی ایران) و مهندس کرمی (دانش آموخته فتوگرامتری دانشگاه خواجه نصیر) بودند.

سرفصل های دوره آموزشی نقشه برداری با پهپاد

در روز نخست این دوره آموزشی به موضوعاتی از قبیل پهپادها، کاربرد نقشه برداری هوایی و معرفی متداول ترین پهپادهای مورد استفاده در حوزه نقشه برداری هوایی، معرفی تخصصی پهپادهای دی جی آی و کاربرد آنها در نقشه برداری هوایی، آموزش نرم افزار Dji Go 4 و همچنین آموزش میدانی پرواز و خلبانی پهپادها و … پرداخته شد.

همچنین در رور نخست در رابطه با اصول فتوگرامتری پهپادها نیز صحبت شد.

در روز دوم دوره نقشه برداری هوایی با پهپاد در رابطه با نرم افزار های تعریف رن پروازی و برداشت تصاویر مورد نیاز صحبت گردید و کارآموزان علاوه بر آموزش مباحث تئوری در فضای باز استاندارد به پرواز و برداشت تصاویر پرداختند.

در روز آخر دوره فتوگرامتری پهپاد مبنا در خصوص نرم افزارهای پردازش تصویر Agisoft Metashape صحبت گردید و در نهایت در یک پروژه عملی کارآموزان نسبت به انجام یک پروژه عملی اقدام به کار با GPS و زدن نقاط کنترل زمینی، پرواز پهپاد و برداشت تصاویر و در نهایت پردازش و دریافت خروجی های متعدد اقدام نمودند.

برگزار کننده دوره آموزشی فتوگرامتری با پهپاد Dji

دوره سه روزه نقشه برداری هوایی با پهپاد به میزبانی شرکت نگاه آسمان با بهترین امکانات جانبی اعم از فضای استاندارد تئوری و عملی برگزاری دوره آموزشی، در دسترس بودن فضای آموزشی و تمرین کارآموزان، پذیرایی مناسب در طول برگزاری دوره آموزشی و همچنین امکانات استاندارد آموزشی شامل انواع ربات های پرنده برای تمرین کارآموزان و … برگزار گردید.

طبق ارزیابی صورت گرفته و نظرسنجی انجام شده از کارآموزان میزان رضایت و مفید بودن دوره از عدد بین ۰ تا ۲۰ براساس معیارهایی همچون کافی بودن زمان برگزاری دوره، نحوه و کیفیت برگزاری دوره، کیفیت محل برگزاری دوره، کیفیت پذیرایی، کیفیت ارائه مباحث و تسلط مدرسین در ارائه مطالب آموزشی و … به عدد قابل توجه ۱۹ منتج گردید.

دوره آموزش نقشه برداری هوایی با پهپاد

تصویری از روز دوم و ارائه مطالب اولیه و اصول فتوگرامتری پهپاد مبنا در فضای باز محل برگزاری دوره

دوره فتوگرامتری نقشه برداری هوایی با پهپاد

تصویری از اتاق مخصوص آموزش های شرکت نگاه آسمان با ظرفیت ۳۰ کارآموز
در دوره های تخصصی گروهی نگاه آسمان به دلیل حفظ کیفیت آموزشی تنها از ۳۰ درصد ظرفیت کل دوره ثبت نام به عمل می آید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=333
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد دوره نقشه برداری هوایی با پهپاد Dji برگزار شد

امکان ثبت نظر جدید بسته شده است.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.