اطلاعیه در خصوص صدور کارت خلبانی پهپاد

939 بازدید
کارت پرواز پهپاد | کارت خلبانی پهپاد | گواهینامه خلبانی پهپاد

در روزهای اخیر چند کارآموز شرکت کننده در دوره های مهارت خلبانی پهپاد با ارسال تصویری که در قسمت بالا مشاهده می کنید طرح کارتی را با عنوان کارت پرواز خلبانی برای مجموعه ارسال کردند و فرمودند که آیا بعد از گذراندن دوره مهارت خلبانی کارت پرواز با این فرمت صادر می شود یا خیر؟

پاسخ: تصویری که مشاهده می کنید در یکی از وب سایت های مراکز آموزشی منتشر شده است. در متن پستی که در آن این تصویر منتشر شده نوشته شده است:

به اطلاع کلیه دانش پذیران گرامی می رساند، از این پس می توانید از طریق ورود به پنل کاربری خود نسبت به ثبت درخواست صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی اقدام نموده و نسخه دیجیتال آن را بصورت آنلاین دریافت نمایید .

جهت دریافت می توانید پس از ورود به صفحه کاربری از طریق منوی امور آموزشی – درخواست صدور گواهینامه اقدام نمایید.

همان طور که متن را مطالعه نمودید، در هیچ کجا عنوان نشده که کارآموزان برای دریافت کارت پرواز خلبانی اقدام نمایند و تصویر تنها یک طرح گرافیکی است که به نظر می رسد به اشتباه انتخاب شده و انتشار آن به این روش کار اشتباهی بوده است و ممکن است سوالاتی را در این خصوص در ذهن شرکت کنندگان در دوره های آموزشی ایجاد نماید.

به اطلاع می رساند تا به امروز هیچ گونه کارت پرواز یا کارت خلبانی برای هیچ یک از کارآموزان شرکت کننده در دوره های مهارت خلبانی پهپاد در سطح کشور صادر نشده است و کلیه شرکت های مجاز آموزشی در قالب یک گواهینامه در سایز A4 با طراحی منحصربفرد هر شرکت اقدام به صدور گواهینامه نموده اند.

متاسفانه از سوی سازمان های تصمیم گیر در این حوزه نیز دستورالعمل مشخصی نیز در خصوص صدور گواهینامه ها ابلاغ نشده است. از این رو هر شرکتی به صلاحدید خود در فرمت گواهینامه های معمول به سایز A4 آن را صادر کرده اند.

مجموعه رباتیک هوایی نگاه آسمان در واحد آموزش بعد از بررسی مجوز دریافتی خود از سازمان هواپیمایی کشوری، گواهینامه ای را منطبق بر این مجوز صادر نموده است که دارای هولوگرام مخصوص، مهر واحد آموزش، امضاء مدیرعامل و مدیر آموزش و همچنین به صورت لمینت شده با درج شماره مجوز شرکت در بخش آموزش صادر می نماید. قالب گواهینامه های شرکت نگاه آسمان از نظر حقوقی نیز منطبق بر مجوز دریافت شده است و حتی در متن نیز این مورد به صراحت قید شده است.

کلیه موارد فوق رسمیت و اعتبار گواهینامه را افزایش داده و حتی به صورت آنلاین و بر خط نیز استعلام صحت صدور گواهی نامه ها با اعلام ریز نمرات فرد شرکت کننده در دوره نیز در وب سایت شرکت قرار داده شده است.

همچنین به اطلاع می رساند در تاریخ 14 آبان ماه 1402 در جلسه هم اندیشی مدیران شرکت های پهپادی در سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد دستورالعملی به جهت نحوه صدور گواهینامه های دوره مهارت خلبانی پهپاد تهیه و به شرکت های آموزشی ابلاغ شود. با این دستورالعمل ظاهر کلیه گواهینامه های صادر شده استاندارد شده و یکسان خواهد شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=4224
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد اطلاعیه در خصوص صدور کارت خلبانی پهپاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.