ثبت پهپادها از مهرماه 1401 پولی می شود

1882 بازدید
میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری

در دوم تیرماه 1400، سخنگوی قبلی سازمان هواپیمایی کشوری آقای محمدحسن ذیبخش در یک نشست خبری گفته بود که مالکان و دارندگان پهپاد باید در اسرع وقت به سامانه uas.cao.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت مشخصات و پهپاد خود و همچنین دریافت پلاک و سند مالکیت آن اقدام کنند. ایشان همچنین پلاک های قبلی صادر شده را فاقد اعتبار دانسته و در بخشی از صحبت ها نیز به این نکته اشاره کرده بود که هر شخصی که پهپاد خود را در سامانه ثبت نکند از نظر این سازمان دارای پهپاد غیر قانونی و قاچاق است.

سخنگوی قبلی سازمان هواپیمایی کشوری در همان تاریخ فرصت ثبت پهپاد در سامانه uas.cao.ir را تنها شش ماه عنوان کرده بود.

حال بعد از گذشت این تاریخ و حتی سپری شدن بیش از 7 ماه از آن خبر، در تاریخ 19 بهمن ماه 1400 سخنگوی جدید سازمان هواپیمایی کشوری آقای میر اکبر رضوی، مهلت ثبت، صدور سند مالکیت و پلاک پهپادهای غیرنظامی را تا پایان شهریور ماه 1401 تمدید کرد.

در بخشی دیگری از این خبر در سایت سازمان هواپیمایی کشوری آمده است که پس از پایان مهلت تعیین شده، ثبت پهپادها بر اساس تعرفه های قانونی ثبت وسایل پرنده انجام خواهد شد.

به نظر می رسد در آینده قرار است علاوه بر ثبت پهپادها با دریافت تعرفه های مربوطه، فیلترها و ضوابط مشخصی نیز به جهت ساماندهی این تجهیزات از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام گردد.

منبع خبر


مطالب مرتبط

راهنمای ثبت پهپاد و دریافت پلاک از سازمان هواپیمایی کشوری

ویدیوی آموزشی ثبت نام در سایت سازمان هواپیمایی کشوری برای دریافت پلاک

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=563
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد ثبت پهپادها از مهرماه 1401 پولی می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *