سند و پلاک پهپادها، آیا متوقف می شود؟

1576 بازدید
مهدی قرنلی سازمان هواپیمایی کشوری کارگروه فوق سبک

چند روزیست، خبری در سایت های خبری دست به دست می شود. این خبر مربوط است به مصاحبه آقای کاپیتان مهدی قرنلی، رئیس کارگروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری

در متن خبر آماده است: رئیس کارگروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری گفته، تنها 2 ماه دیگر فرصت باقیست تا آنهایی که پهپاد، کوادکوپتر و هلی شات خود را هنوز پلاک نکرده اند، اقدام به پلاک این وسایل بدون سرنشین پرنده بگیرند.

کاپیتان قرنلی در ادامه گفته است که بعد از سپری شدن این زمان، تنها پهپادهای ساخت داخل و ایرانی و پهپادهایی که از مبادی قانونی گمرکی وارد شده اند امکان پلاک گذاری و صدور سند مالکیت برای آنها فراهم است.

در قسمتی از مصاحبه ایشان گفته: سند و پلاک دال بر داشتن مجوز پرواز نیست و کاربران بعد از دریافت سند و پلاک در صورت پرواز باید اقدام به گرفتن مجوز پرواز نمایند.

حوزه پهپادهای غیر نظامی به سرعت در حال رشد و توسعه است.
با توجه به رشد سریع این صنعت و از سوی دیگر وجود محدودیت ها و مشکلات در واردات پهپاد از مبادی گمرکی و همچنین صحت سنجی وجود پهپادهای ساخت داخل و ایرانی غیر نظامی در کشور، به نظر می رسد در آینده شاهد چالش های جدیدی در این حوزه باشیم. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در حال حاضر تقریبا همه پهپادها غیر نظامی از مبادی غیر رسمی و قاچاق وارد کشور می شود و این تصمیم شاید بتواند به افزایش واردات قانونی این تجهیزات کمک کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=2905
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد سند و پلاک پهپادها، آیا متوقف می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.