پایانی بر پلاک گذاری پهپادهای خارجی

836 بازدید
کاپیتان محمد مهدی قرنلی رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری (گروه فوق سبک) از سال 1400 ساماندهی پهپادهای غیر نظامی را در کشور عهده دار است. در همین راستا، سامانه ای به آدرس uas.cao.ir از این سال راه اندازی شده است که دارندگان پهپادهای غیر نظامی با ورود به این وب سایت و درج اطلاعات هویتی و پهپاد خود برای آن سند مالکیت و پلاک دریافت می کنند.

بعد از دو سال فعالیت این سامانه، در اواسط مهرماه 1402 پلاک گذاری پهپادها متوقف شد.

کاپیتان قرنلی رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری امروز یکشنبه 14 آبانماه 1402 در حاشیه اولین نشست مدیران شرکت های پهپادی در کشور در پاسخ پرسش های متعدد مدیران این شرکت ها در خصوص توقف صدور پلاک و سند مالکیت پهپاد گفت: پلاک گذاری از این زمان به بعد تنها برای تولیدات شرکت های داخلی پهپاد انجام می شود و پهپادهای خارجی بسیار محدود آن هم برای نیاز شرکت های دانش بنیان در صورت واردات از طریق سیستم گمرکی انجام خواهد شد.

با توجه به پاسخ شفاف رئیس گروه فوق سبک در این خصوص، پلاک گذاری پهپادهای خارجی و علی الخصوص محصولات پروازی DJI در کشور پایان پذیرفته و به نظر می رسد سازمان های تصمیم گیر برنامه ای برای ادامه فرآیند قبلی ندارند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=4213
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر

نظرات

1 نظر در مورد پایانی بر پلاک گذاری پهپادهای خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *