متن تعهدنامه برای ثبت پهپاد و دریافت پلاک آن

6967 بازدید

کاربران، دارندگان، صاحبان و خلبانان انواع پهپاد غیر نظامی اعم از انواع مولتی روتور، کوادکوپتر، هگزاکوپتر، اکتاکوپتر، هلی شات و انواع مختلف دیگر موظف به ثبت پهپاد خود در سامانه uas.cao.ir سازمان هواپیمایی کشوری هستند. یکی از مدارک ثبت پهپاد در این سامانه و دریافت پلاک آن، تعهدنامه ایست که متن آن در قسمت زیر درج شده است.

قسممت فوقانی متن تعهدنامه را پر نموده و مشخصات دارنده اصلی پهپاد را در ج نموده و سپس مشخصات پهپاد و شماره سریال های آن را تکمیل نمایید. سپس به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و این متن را در اختیار آن ها قرار دهید.

از مسئول مربوطه در دفاتر اسناد رسمی بخواهید این متن را در قالب یک تعهدنامه محضری برای شما آماده کند و در نهایت با پرداخت حدود 150.000 تومان می توانید تعهدنامه محضری را تهیه کنید.

نمونه تعهدنامه محضری برای ثبت پهپاد و دریافت پلاک و سند مالکیت هلی شات و کوادکوپتر
نمونه تعهدنامه محضری ثبت پهپاد و دریافت پلاک کوادکوپتر و هلی شات

مطالب مرتبط که می تواند به شما کمک کند:
راهنمای ثبت پهپاد و دریافت پلاک از سازمان هواپیمایی کشوری
ویدیوی آموزشی ثبت نام در سایت سازمان هواپیمایی کشوری برای دریافت پلاک

تعهد نامه متقاضیان ثبت و پلاک وسایل پرنده کوچک هدایت پذیر (پهپاد)

اینجانب ………. فرزند ……….. به تاریخ تولد ……… به شماره شناسنامه ……… به کد ملی …….. صادر از …….. به آدرس محل سکونت ……… به شماره تلفن همراه ……… مالکیت قطعی خود را نسبت به یک دستگاه پرنده هدایت پذیر از دور (پهپاد) به مدل …….. به شماره سریال ایرکرفت ……….. به رنگ …….. و رادیو کنترل آن به شماره سریال …………….. که تصویر واضح و اصلی آن را بارگذاری و در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری قرار خواهم داد اعلام و پاسخگوی هرگونه عواقب بعدی این اقرار مالکیت به سازمان هواپیمایی کشوری در قبال ادعای سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و مراجع ذی صلاح رسمی قضایی، انتظامی یا نظامی می باشم.

بندهای تعهدنامه برای ثبت پهپاد و دریافت پلاک هلی شات و کوادکوپتر

لذا تعهدات زیر که بر اساس اعلام و اقرار به مالکیت بر پهپاد مذکور به شرح زیر مقرر شده است را با دقت و فهم دقیق مطالعه و با علم وآگاهی نسبت به مطالب آن، خود را ملتزم و متعهد دانسته و عواقب نقض آن را طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری پذیرا هستم.

تعهد ثبت پهپاد و ثبت مشخصات خلبان پهپاد

 1. متعهد و مکلف هستم، پس از ثبت این اقرار نامه مالکیت در دفتر اسناد رسمی ، وسیله پرنده فوق را در سامانه مربوط به ثبت مالکین در سایت سازمان هواپیمایی کشوری با مشخصات دقیق خودم به ثبت رسانده و تا مرحله دریافت پلاک و شماره شناسایی پهپاد و مقررات ابلاغی اقدام نمایم. 

تعهد به ثبت مشخصات و تصاویر دقیق پهپاد، کوادکوپتر و هلی شات

2. متعهد و ملتزم می شوم، تصویر آپلود شده توسط اینجانب از پهپاد مذکور در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری از لحاظ تصویر همان پهپاد مذکور در این تعهد نامه بوده و هیچ گونه مغایرت تصویری و ابعادی و فنی (طول بال، وزن، سطح پروازی، قدرت و سایر مشخصات) با تصویر و اطلاعات ثبت شده توسط اینجانب در سامانه سازمان هواپیمایی ندارد.

تعهد به عدم تغییر پهپاد، هلی شات و کوادکوپتر

3. متعهد و ملتزم می گردم از هرگونه تغییر در ابعاد و مشخصات فنی پهپاد ثبت شده در سامانه که در این تعهد نامه درج گردیده بدون اخذ مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری خودداری نمایم.

تعهد به نصب هولوگرام پلاک پهپاد بر روی قسمت مناسب دستگاه

4. ملتزم و متعهد می شوم پس از دریافت پستی هولوگرام (پلاک) مخصوص پهپاد ثبت شده مذکور که توسط سازمان هواپیمایی کشوری به اقامتگاه اصلی اینجانب ارسال خواهد گردید، ضمن تطابق صحت شماره آن با مشخصات پهپادی که مشخصات آنرا در سامانه سازمان هواپیمایی آپلود نموده ام، هولوگرام را در اسرع وقت حداکثر 48 ساعت پس از دریافت بر روی بدنه بیرونی پهپاد در محلی با قابلیت دید با دقت نصب و در حفظ و نگهداری آن به عنوان پلاک پهپاد توجه و اقدامات لازم را انجام و از نصب آن بر هر روی پهپاد دیگری که انجام آن تخلف است خودداری نمایم.

تعهد به شرکت در دوره آموزشی مهارت خلبانی پهپاد و دریافت گواهینامه صلاحیت پروازی

5. متعهد می گردم تا اخذ گواهینامه مهارت پروازی پهپاد از هرگونه بکارگیری پرنده مذکور توسط خود یا سایر اشخاص خودداری نمایم.

تعهد به نوع استفاده و پرواز با پهپاد، هلی شات و کوادکوپتر

6. متعهد می شوم در صورتی که خود قصد بکارگیری و بهره برداری از پهپاد را نداشته باشم پهپاد را صرفاً به اشخاص مورد تأیید و دارای گواهینامه مهارت پروازی معتبر از سازمان هواپیمایی کشوری که در سامانه سازمان هواپیمایی اسامی آنان به عنوان دارندگان مجاز گواهینامه های پروازی ثبت گردیده با ثبت ساعت، تاریخ و امضاء مورد تحویل و تحوّل قرار دهم.

تعهد به رعایت دستورالعمل انتقال و فروش دوباره پهپاد

7. در صورتی که قصد فروش یا واگذاری پهپاد را داشته باشم ضمن دریافت فرم واگذاری از سامانه سازمان هواپیمایی کشوری برای نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی مراجعه خواهم نمود و تا قبل از واگذاری در دفاتر اسناد رسمی کلیه مسئولیت ها با اینجانب خواهد بود.

تعهد به اطلاع رسانی به سازمان هواپیمایی کشوری در صورت بهره برداری غیر مجاز از پهپاد

8. در صورت تخطی از تعهدات و یا هرگونه بهره برداری غیر مجاز به هر صورت در اسرع وقت مراتب را در سامانه گزارش داوطلبانه برای بررسی به سازمان هواپیمایی کشوری برای جلوگیری از عواقب بعدی و مخاطرات پروازی داوطلبانه اطلاع دهم.

تعهد به اطلاع رسانی به سازمان هواپیمایی کشوری در صورت مفقود شده پهپاد

9. تعهد می دهم در صورت مفقود شدن یا سرقت وسیله پرنده مذکور، مراتب را در اسرع وقت و حداکثر 48 ساعت هم زمان با پیگیری مقرّر معمول قانون به صورت کتبی و در سامانه به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمایم.

تعهد به پذیرش مسئولیت و پاسخگو بودن در صورت ورود به مناطق ممنوعه پرواز با پهپاد

10. در صورت ورود به منطقه یا مناطق ممنوعه یا ایجاد خسارات به اماکن، اموال عمومی و شخصی و ورود به حریم شخصی افراد، خود را مسئول و پاسخگو نسبت به جبران خسارات مذکوراعم از مادی و معنوی می دانم.

 11. چنانچه مخالف هر یک از موارد اعلامی فوق احراز شود؛ یا صلاحیت اینجانب از سوی مراجع ذی صلاح مورد تأیید واقع نشده یا ابطال شود و یا از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به اینجانب اعلام شود خود را ملتزم به عدم بکارگیری و بهره برداری از پهپاد دانسته و تا تعیین و تکلیف موضوع در محلی امن پهپاد را نگهداری و طبق مقررات حقوق خود را پیگیری خواهم نمود.

نام و نام خانوادگی امضاء و اثر انگشت

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.nauav.ir/?p=175
اشتراک گذاری:
نگاه آسمان
نگاه آسمان اولین مجتمع تولیدی، آموزشی و خدماتی در حوزه پهپاد تجاری و صنعتی در کشور است. این شرکت از سال 1388 در این صنعت نوظهور در حال فعالیت است.
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد متن تعهدنامه برای ثبت پهپاد و دریافت پلاک آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و عرض ادب. لطفاً پاسخ بدهید. آیا هنگام استفاده از پهپاد (حتی در مناطق غیرمسکونی خارج از شهرها و روستاها) امکان شناسایی و رهگیری آن توسط سازمان‌های دولتی یا نهادهای امنیتی وجود دارد که جهت پیگیری و بررسی مجوز به محل حضور خلبان مراجعه کنند؟

    38

    1. استفاده از پهپاد و کوادکوپترها در ایران دارای قوانین خوبی ست. شما باید ابتدا در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی uas.cao.ir ثبت نام کرده و پلاک و سند مالکیت بگیرید و در نهایت گواهینامه مهارت خلبانی پهپاد را از مراکز آموزشی مجاز در سطح کشور اخد نمایید. به تازگی مراکزی در شهرها به نام سایت پروازی برای پرواز کوادکوپترها برنامه ریزی شده است. بله این امکان برای سازمان های امنیتی و نظارتی وجود دارد که به صورت بصری و همچنین توسط ابزارهایی، پرواز کوادکوپترها را رصد نمایند و پیگیر تخلفات صورت گرفته باشند. نکته ای که اهمیت دارد این است که صاحبان کوادکوپتر و پهپاد باید از قوانین اطلاع داشته و در پرواز این پرنده ها نکات و مقررات آن را رعایت کنند.

      لایک